Bærekraftig ledelse, kommunikasjon og samhandling
Hvem er denne workshopen for?
Ledere, prosjektledere eller teammedlemmer som vil løfte kommunikasjon og samhandling i ulike deler av virksomheten.
De har gjerne flere kritiske stafettpinnevekslinger og vil bryte ned silotankegang og fremme helhetstenkning.
Dette er mennesker og team som behøver å ha positiv innflytelse på sine omgivelser.
Hva får du med deg?
Hvordan fremme motivasjon, eierskap og ansvar gjennom å oppnå resultater i fire retninger, overfor:
- Leder, teammedlemmer, interne og eksterne kunder og de som rapporterer til deg
- Et nytt blikk på kommunikasjonsvansker og samarbeidsproblemer, slik at du kan skape nye handlingsrom for deg selv og andre
- 3 viktige spørsmål som beriker resultater og effektivitet, konkurransekraft, kundetilfredshet, og arbeidsmiljø
- Et rammeverk for å bryte ned silotenkning og tenke helhet i gjennomføring, individuelt og organisatorisk
- Inspirasjonshistorier og praktiske eksempler på hvordan andre bedrifter og personer har brukt de modellene du nå skal lære, og hvilke resultater det ga dem
- Du får særlig erfart kraften i modellene når vi anvender dem i praksis på en samarbeidsrelasjon du gjerne skulle sett vært bedre. (Vi gjør dette på en trygg og avvæpnende måte med mye humor)
Hvilke formater kan du velge mellom?
Interaktive varianter av denne workshopen kan holdes over en halv dag, hel dag eller to dagers, som er fullversjonen.
Hva kan du bruke læringen til?
- Personlig utvikling – oftere være den beste versjonen av deg selv
- Bedre relasjoner og kommunikasjon – hjemme og på jobb
- Lederutvikling – å være en leder med positiv innflytelse, som andre mennesker vil følge og arbeide sammen med
- Fundament og rammeverk for å skape en samarbeidende og bærekraftig bedrifts- og ledelseskultur
- Effektivisering og kostnadsbesparelser
- Skape konkurransekraft – rekruttere, beholde og utvikle nødvendig kompetanse i bedriften
- Verktøy og rammeverk for å gode relasjoner og resultater i fire retninger; overfor leder, teammedlemmer, interne og eksterne kunder og de som rapporterer til deg.
Temaer vi jobber med
Temaer dag 1
Kilden til positiv innflytelse (overfor enkeltpersoner og andre team/avdelinger/leverandører)
Innflytelse i praksis – bidra til at ting går bra for teamet/organisasjonen, samt hvordan invitere andre til endring
Integritet i rollen vår – selvforståelse og mental lean
Samarbeid – å skape nye handlings- og mulighetsrom i samarbeidsrelasjoner
Temaer dag 2
Hvordan møte krevende personer, og sørge for bærekraftige løsninger
Identifisere faglige-, tidsmessige- og økonomiske besparelser gjennom et spesielt fokus i fire retninger
Helhet og samhandling i praksis hos oss
Eierskap og ansvar – fokus ved rapportering, møter og ledelse som fremmer god dynamikk, tydelighet og effektivitet
Oppgaver utenom dagene
Etter dagene/mellom dagene jobber lederne både individuelt og som team med praktisk anvendelse av modellene dere lærer.
Typisk handler det om å teste modellene i praksis overfor de dere leder. Samt innad i dere som gruppe og for å komme opp med nye ideer til forbedring av kommunikasjon og samarbeid med andre dere har avhengigheter til.